Опубликованно 30.10.2017 01:50

У карликової планети Сонячної системи знайшли кільця

Астрономи виявили кільця у карликової планети Хаумеа, яка обертається навколо Сонця в поясі Койпера. Дослідження було опубліковано 11 жовтня журналом Nature, передає Медуза.

Відкриття було зроблено в результаті дослідження Хаумея 12 європейськими телескопами при її проходження по диску зірки 21 січня.

За розрахунками вчених, ширина системи кілець - близько 70 кілометрів, радіус - 2287 кілометрів. Вона розташована в одній площині з екватором планети з орбітою одного з двох її супутників.

Вчені також повідомили, що діаметр планети, за новими даними, складає 2322 кілометра (більше, ніж вважалося раніше).

Хаумеа - перший об'єкт в поясі Койпера і перша карликова планета, у якої виявлені кільця. До цього кільця були знайдені, крім планет-гігантів Юпітера, Сатурна, Урану і Нептуна, у астероїдів Харикло і Хірона з групи кентаврів.